Wiedza, narzędzia, wsparcie dla przedsiębiorców i marketerów czytaj więcej

Jak wykorzystać monitoring Internetu Brand24 do szybkiego pozyskiwania klientów?

Jak wykorzystać monitoring Internetu Brand24 do szybkiego pozyskiwania klientów?

Zanim przeczytasz, mam dla Ciebie BARDZO dobrą wiadomość. Już za kilka dni będę prowadził bezpłatne szkolenie przez Internet podczas którego omówię bardzo szczegółowo strategię pozwalającą zdobywać klientów na m.in. przy pomocy Brand24 przez Internet w ilościach masowych.  Poniższy wpis to „przedsmak” tego co ode mnie otrzymasz. Podczas spotkania, wejdziemy jeszcze głębiej w zaawansowane szczegóły.

Jeśli chcesz skorzystać z tego bezpłatnego szkolenia, zapisz się klikając w ten link

3,2,1… zaczynamy! Obejrzyj poniższy poradnik wideo:

Transkrypcja wideo: Jak wykorzystać monitoring Internetu do szybkiego pozyskiwania klientów?
No właśnie to, czego Ciebie nauczę w tej serii materiałów video, to:
  1. w jaki sposób przy pomocy narzędzia Brand24 znaleźć właściwie z precyzją snajperską tylko i wyłącznie takich klientów, którzy są tu i teraz zainteresowani produktami bądź usługami takimi, jakimi posiadasz, jakie oferujesz.
  2. Co jest bardzo ciekawe, przejdziemy sobie dokładnie przede wszystkim przez strategię, za chwileczkę opowiem Ci jak to działa, jak to funkcjonuje.
  3. Pokażę Ci jakie rodzaje pytań zastosować, dlatego że, akurat na blogu Brand24 była uproszczona forma tej strategii, ja postanowiłem ją rozszerzyć, o moje doświadczenia i pokarzę Ci wersję zmodyfikowaną, myślę, że bardziej rozbudowaną, która właściwie daje możliwość pozyskania 97% nawet więcej ruchu, tak że to będzie bardzo, bardzo ciekawe dla Ciebie.
  4. Jak ustawić system, tutaj techniczne, jeżeli jesteś osobą nietechniczną zupełnie, nie masz czasu na to, żeby znaleźć rozwiązania, pokażę Ci krok po kroku, gdzie co wstawiać.
  5. W bonusie na samo zakończenie dla osób które obejrzą do końca ten krótki przewodnik, będzie jak nawiązywać współpracę, czyli jak nie wysyłając ofert sprzedawać produkty. Jest to bardzo ważne, dlatego że wiele osób, wręcz można powiedzieć troszeczkę spamuje, a nie o to tutaj chodzi. Chodzi o to, żeby to klient chciał naszą propozycję, a nie żebyśmy my na siłę spróbowali mu sprzedać.

Jeżeli jesteś osobą, która oferuje jakieś produkty, oferuje produkty w Internecie, w szczególności te droższe produkty, jeżeli sprzedajesz na przykład przez sklep internetowy, bądź jesteś marketerem, freelancerem, osobą która poszukuje zleceń, zleceniodawców, czyli klientów, to jak najbardziej ten przewodnik będzie właśnie dla Ciebie.

Tak że zapraszam Ciebie serdecznie do tego punktu, jak to działa? Przejdźmy teraz do komputera i tam Ci wszystko omówię.

1. Jak to działa?

Jesteśmy zatem w drugim punkcie, jak to działa. W jaki sposób tę strategię zaimplementować w Twoim konkretnym biznesie, żeby znaleźć te osoby, które teraz, już szukają właśnie konkretnych rozwiązań na przykład takich, które Ty oferujesz, bądź produktów, które oferujesz.

I widzisz teraz tak, jeżeli wejdziemy  w rolę naszych klientów,  bo sami przecież czasami jesteśmy klientami i sami dokonujemy zakupu różnych produktów i usług, to jeżeli prześledzimy, wizualizując tutaj drogę, od początku, kiedy chcemy coś, bądź myślimy o jakimś produkcie, do momentu aż kupimy.

Tutaj stworze na potrzeby tej prezentacji taką szybką wizualizacje, to jakie kroki, jakie etapy pokonujemy właśnie z punktu A dojść do tego punktu B.

Czyli konkretnie na samym początku, jeżeli załóżmy, czysto hipotetycznie, mamy sytuację, gdzie potrzebujemy wydrukować, stworzyć reklamę naszą, stworzyć na przykład roollup, bądź stworzyć jakąś reklamę, którą będziemy drukowali, w formie ulotek.

Załóżmy taki prosty przykład, to co robimy?

Pierwsze rzecz, to ktoś nam wspomina, na jakimś szkoleniu, bądź ewentualnie w jakimś opisie w Internecie, słyszymy, że jako jedną z metod, że być może warto na przykład przemyśleć kwestię ulotek.

Druga rzecz, to jest szukanie grafiki. Kolejna rzecz, co robimy, żeby tego grafika znaleźć?

Albo szukamy po najmowych, żeby rekomendację nam jakąś dał, albo ewentualnie wchodzimy do Internetu i wyszukujemy na przykład na serwisach tematycznych ranking najlepszych grafików, szukamy firm konkretnych, szukamy firm po lokalizacji, które mogą nam to zrobić, na przykład zlecamy w drukarni bezpośrednio, szukamy drukarni, jeżeli drukarni nie znamy.

Kolejny etap to jest na przykład, jak już mamy pięć, sześć załóżmy w dalszej lokalizacji drukarni, bądź grafików, porównujemy, albo ich prace, ich portofolio, ewentualnie to, co robimy, porównujemy ceny, porównujemy czas, w jakim mogą to zrobić, porównujemy ich prace konkretnie między sobą i opinie między innymi. I na samym końcu, jak już mamy ten wybór ostateczny na tę i tę właśnie konkretną osobę odzywamy się i dokonujemy zlecenia.

I teraz tak, w jaki sposób połączyć narzędzie Brand24 do tego, żeby zdobywać konkretnie już klientów?

Każdy etap, o którym tutaj wspomniałem jest to tak naprawdę odpowiednik lejka sprzedażowego.

Lejek sprzedażowy to jest coś, co z pewnością możesz już kojarzyć, bądź znać, tutaj jak widzisz, mamy na tym konkretnym przykładzie różne etapy, czyli od Engagmentu, od samej góry lejka, gdzie Brand Awareness, jest logo firmy, które widzimy, jako potencjalni klienci, po przejściu do Purchase, czyli do zakupu już, czyli to jest ten środkowy element przez te wszystkie etapy, o których wspomniałem.

Tak naprawdę to o czym Ci wspomniałem, to jest lejek sprzedażowy, ale w poziomie, w takiej drodze, od początku, do samego końca, czyli do zakupy. Od pomysłu do zakupu można powiedzieć.

Te wszystkie elementy, w formie takiej bardzo uproszczonej się nakładają na to, co tutaj dokładnie widzisz. Engagement jest w punkcie zerowym, punkt zakupu i Adoption, Retention. Retention jest elementem powracania. Czyli mamy tak naprawdę pokrycie między tym, tym i tym, co właśnie Tobie pokazałem.

I teraz w jaki sposób przejść do tego, aby jak najszybciej zdobywać klientów.

2. Rodzaje pytań

Przejdźmy zatem do punktu, do rodzajów pytań. I teraz działa to w ten sposób, że możemy w Brand24 ustawić sobie konkretne frazy, które nasi klienci zadają na poszczególnych etapach.

Czyli, jeżeli jest osoba, która już jest zdecydowana i to jest to, co między innymi, na Brand24 na blogu można znaleźć. Ja postanowiłem to bardziej rozwinąć, i bardziej to rozszerzyć właśnie, to jest to najprostsza i najszybsza metoda, dlatego, że jesteśmy w stanie ustawić na przykład słowa, takie jak:

  1. Szukam dobrego grafika; Szukam dobrej firmy DTP;
  2. Szukam na przykład dobrej drukarni, Warszawa.
  3. Gdzie w Warszawie znajdę firmę, które mi wydrukuje?
  4. czy drukarni, która mi wydrukuje 10 tys. ulotek? To jest prosty przykład.

I w momencie, kiedy ktoś napiszę w Internecie takie pytanie, bądź zbliżone pytanie, jesteś w stanie dostać wiadomość, konkretną informację i szybko zareagować, w chwilę po tym, jak ta informacja, czy na stronie się pojawi, czy na jakimś forum, czy w socjal mediach i zaproponować swoją propozycję. Czyli dostarczać swoje rozwiązanie w chwili, gdy ten klient tego potrzebuje.

Natomiast jest mały problem, dlatego, że to osób, które teraz, dzisiaj będą chciały, bądź w najbliższych 24 – 48 godzinach, które są zdecydowane już, bo występuje u nich taka potrzeba, to jest ile, 2, 3 może 4 % w zależności od wielkości rynku.

Natomiast cały czas mamy 97% osób, które będą w najbliższym czasie, w dużym prawdopodobieństwie chciały skorzystać z tego rozwiązania. I tutaj między innymi wspomniałem Ci o tym właśnie lejku sprzedażowych, dlatego że zadając pytania adekwatne nie tylko na ten ostatni etap, kiedy ktoś już chce kupić, ale na każdy etap właściwie naszego, wspomnianego tutaj lejka, czyli w momencie jak ktoś jest zainteresowany, szuka rozwiązań, porównuje produkty, porównuje ceny.

Na każdy z tych poziomów, gdybyś przystosował konkretne pytania jesteś w stanie jeszcze bardziej zwiększyć swoją efektywność i dzięki temu mieć więcej zamówień niż Twoi konkurenci.

Jakie pytania, do których etapów? Przejdźmy zatem do kolejnego punktu naszej prezentacji, czyli jakie zadawać pytania, do których etapów lejka sprzedażowego?

3. Jakie zadawać pytania?

Przejdźmy zatem do wspomnianych punktów. To co chciałem Ci pokazać, to jest właśnie dla przykładowego kejsu: klient chce zaprojektować reklamę, chciałby zlecić coś takiego, chciałby zlecić rollupa, rollup, bądź ulotki konkretne.

I to co się tutaj dzieje, to do konkretnych faz stosujemy konkretne pytania. Teraz zastanówmy się, mamy górną część lejka, czyli tzw. TOF-u, czyli Top Of Funnel, czyli zbieramy osoby pod względem zainteresowania, czyli docieramy do nich z reklamą na poziomie zainteresowania.

To są osoby, które są jeszcze nie do końca w etapie już zakupu, nie do końca gotowe na to, żeby im ofertę dać, dopiero trzeba w nich zbudować i ulepszyć tę fazę, czy ten etap, gdzie one będą potem przechodziły do tej fazy zakupowej.

Czyli one są dopiero zainteresowane, coś im chodzi po głowie, mówiąc kolokwialnie.

I teraz o ile większość osób, będzie szukała bardziej klientów na tym ostatnim etapie, co jest dobry rozwiązaniem, natomiast jak wspomniałem to jest 2, 3, 4% maksymalnie całego ruchu, o tyle osoby, które już wykazują pewne zainteresowanie możesz przejąć i ich nakierować.

I teraz przykładowe pytania:

  1. Jak zaprojektować reklamę? Szukam dobrych reklam?
  2. Kejs z reklamami.
  3. Przykłady reklam.
  4. Które reklamy zadziałają w branży x, y, z?
  5. Top 10 reklam.

Czyli są konkretne frazy, Twoim zadaniem jest tutaj pomyśleć, co byś wpisał, czego być szukał konkretnie w gogle na przykład, co być napisał na forum tematycznym, w chwili gdybyś był na pierwszym z pięciu, pierwszym z czterech właściwie etapów do zakupu.

Czyli dopiero się interesujesz pewnym rozwiązaniem na jakiś problem. To jest jeszcze na poziomie takim bardziej abstrakcyjnym, ogólnym i wchodzisz po prostu bardziej w szczegóły.

Ja tutaj zaproponowałem właśnie takie. Czyli osoby, które już wiedzą konkretnie, że szukają kejsów z reklam na inspiracje, po to, żeby potem je móc wydrukować, zainspirować się sprawdzonymi na przykład ulotkami, a następnie chcą te ulotki poniekąd, nie tyle co skopiować, ale u siebie wdrożyć, do tego żeby właśnie u siebie zastosować.

Kolejny etap, czyli te osoby, które znalazły już konkretne grafiki, szablony, czy konkretne rozwiązania, które będą u nich się sprawdzały, ciekawe ulotki znalazły, layouty ulotek, czy flyersów: Szukam grafika DTP, czyli już bardziej konkretnie wchodzimy, im dalej w las, tym konkretniej tak naprawdę, mówiąc trochę kolokwialnie.

Dobre prace graficzne. Jakie studia graficzne polecacie? Gdzie znajdę studio graficzne? Szukam grafika reklamowego. I teraz te osoby piszą na forach, piszą na social mediach, piszą w grupach na Facebooku, znajdują konkretne rekomendacje.

I jak już mają te rekomendacje, wchodzimy jeszcze głębiej w szczegóły, coraz bliżej jesteśmy zakupu, czyli sprzedaży właściwie. Czyli: Jaką macie opinię o firmie x, y, z? Ile kosztuje wykonanie w firmie x, y, z? W drukarni? Studio x, czy studio y?

Na przykład: Czy wykorzystać konkretnie firmę, drukarnię x, czy drukarnię y? Ile czasu zajmuje wydrukowanie w Warszawie? na przykład, czy w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu 1000 ulotek? 10 tys.? 500 tys.? itd. I tutaj zauważysz, że w tym punkcie trzecim, tym Stage, Decision Stage, czyli z tej już etapie o decyzji, są bardzo konkretne pytania i jest to dosłownie na chwile przed tym, jak ktoś się odezwie do konkretnej firmy.

Natomiast tu wyjdźmy sobie jeszcze dalej, czyli na przykład, osoba podjęła decyzję o zakupie, zleceniu jakiejś usługi w firmie, a następnie mija tydzień, mija dwa tygodnie, trzy tygodnie i pojawiają się chęci ponownego zakupu. Czyli mogło się zdarzyć tak, że ta firma nie do końca się spodobała, bądź ta osoba szuka innych rozwiązań, to jakie pytania będzie zadawała w sieci, żeby znaleźć alternatywne rozwiązanie.

I teraz ktoś, kto będzie szukał kolejnych rozwiązań, podczas, gdy już wcześniej korzystał między innymi z usług na przykład grafików, ale nie do końca był zadowolony, albo był bardzo zadowolony, będą się pojawiały dwa rodzaje komunikatów, albo te polecające, albo niestety te antyrekomendujące.

Z tych rekomendujących można wtedy zauważyć, że ta osoba jako poniekąd ambasador wręcz marki, czy firmy, czy tego miejsca, w którym te ulotki drukowała chociażby w ten sposób: Do grafiki polecam… i na przykład albo konkretnego grafika, konkretne studio, ewentualnie konkretną drukarnię. Mogę polecić do grafiki reklamowej…, i takie konkretne pytania. Albo z drugiej strony antyrekomendujące, czyli:

Czy znacie studio? albo Nie byłem zadowolony z drukarni, na przykład też może być takie: Moje studio graficzne dało ciała, też mogą być takie frazy. Z grafików polecam…, też może być tutaj, czyli on rekomenduje inne frazy.

Po co Ci o tym mówię? Dlatego, że jak masz, wiesz, możesz przewidzieć tutaj na podstawie tego, co miało miejsce w sieci, jak ci przyszli klienci się będą zachowywali, to może wejdź w te miejsca gdzie są rekomendacje, albo antyrekomendacje.

Jeżeli jest antyrekomendacja na studio, no to w tym momencie tu możesz wejść ze swoją propozycja. Idealnie by było gdyby to twoi klienci zrobili z perspektywy trzeciej, bo jednak zupełnie inaczej brzmi: Ja jestem właścicielem studia graficznego, my tu ci zrobimy dużo, dużo lepie niż oni.

A jeszcze zupełnie, znacznie lepiej by to brzmiało, gdyby to klient wszedł i napisał: Ja korzystam ze studia x, y, z, twojego na przykład, jeżeli masz takie studio, bądź Twoją firmę, jeżeli jesteś marketerem i dzięki temu by polecał Ciebie w sposób neutralny. I to byłaby idealna sytuacja.

Przejdźmy zatem do rozwiązania w jaki sposób ustawić system Brand24 do tego, żeby  Twoje zlecenia były automatycznie znajdowane i żebyś mógł, żebyś mogła docierać jak najszybciej do klientów, którzy szukają Twoich produktów bądź usług.

Przechodzimy do kwestii technicznej, czyli w jaki sposób ustawić Brand24 aby nam monitorował i wyszukiwał konkretne słowa kluczowe, konkretne frazy, jakie są, dzięki którym będziemy mogli potem wyszukiwać klientów.

Wchodzimy sobie na stronę Brand24.pl następnie załóż darmowe konto i tutaj wypełniamy dokładnie te dwa pola, pamiętajcie, żeby pozaznaczać te znaczki, że się zapoznałeś z regulaminem na dole, klikasz załóż konto, lub załóż przez Facebooka.

Po utworzeniu konta pojawia nam się takie właśnie okienko, jesteśmy proszeni o wpisanie fraz kluczowych, zwrotów kluczowych, których Brand24 będzie szukał w Internecie. I teraz powstaje pytanie, które frazy kluczowe są najlepsze?

W moim przekonaniu, zgodnie z tym, co Ci pokazałem, co się świetnie sprawdza u mnie, przy tych strategiach, które ja wdrażam podczas kampanii, to jest dokładnie to, aby wybrać od samego dołu iść do góry. Dlatego, że jak wspominaliśmy sobie wcześniej na samej górze trafiamy tak naprawdę frazami i tymi materiałami w grupę osób, które są dopiero zainteresowane.

Najszybciej i najprościej Ci będzie dać ofertę, właściwie spowodować, żeby ktoś kupił produkt, w momencie, kiedy i tu, i teraz on będzie, że tak powiem kolokwialnie, głodny. Czyli do osób, które mają palący problem, są głodne jakiegoś rozwiązania, Ty dajesz po prostu im przed sam nos samo to rozwiązanie i tę usługę. W związku z tym najlepiej będzie wybrać 4, 3, a dopiero później 1 i 2.

Natomiast weź pod uwagę, że takie frazy, w ogóle cały proces trwa maksymalnie  10 – 15 minut, więc tak naprawdę możesz wszystko od razu wstawić, pod warunkiem, że Twoje konto pozwala Ci na ten limit słów kluczowych, właśnie ten limit wprowadzić. Warto od razu wszystko tutaj tak naprawdę.

Więc jak będziemy wprowadzali na przykład: Szukam grafika DTP; Dobra agencja reklamowa, ja tu kilka wezmę od razu takich z kilkunastu branż, żeby Ci pokazać jak to działa: Lepszy na przykład Iphone, czy Samsung? takie dosyć ogólne tutaj. Natomiast weź pod uwagę, że tutaj trafiamy w poszczególne fazy.

Jak byśmy chcieli od razu: Czy znacie studio reklamowe?, Szukam studia reklamowego, czy agencji reklamowej: Szukam agencji reklamowej w Warszawie. Z dużej powinno być, ale to już sobie podarujemy. Ile kosztuje wykonanie…? Na przykład tutaj możemy konkretny jakiś produkt, usługę wprowadzić. Ile kosztuje wykonanie…?

W czasie jak Brand24 zbiera nam te dane i gromadzi je właśnie do raportu, chciałbym Ci  podpowiedzieć dwie bardzo ważne, takie bonusowe, nazwijmy to, wskazówki.

  1. Pierwsze wskazówka, to jak spojrzysz sobie dokładnie na ten nasz lejek marketingowy, jak z bliska dokładnie spojrzymy sobie, to zobaczysz, że przy poszczególnych etapach i rodzajach jest dopisana lista rodzajów contentu. I tak jak widzisz, jak mam już tę fazę, gdzie ktoś przeszedł przez to, że zainteresował się materiałami na przykład dotyczącymi jakiejś dziedziny, no na przykład tworzenia reklam.Potem zapisał się na jakieś szablony reklam, albo 10 najskuteczniejszych szablonów na przykład ulotek, potem już przeszedł do fazy sprzedażowej, to adekwatne materiały powinniśmy prezentować i dawać tej osobie. Tak jak mamy tutaj na przykład, Get Sales, czyli już ta faza jest, to warto by było zamiast pełnej oferty, czy współpracy na pełnym poziomie, zastosować tzw. frontent.Tu już mamy bardziej strategię, wejście w strategię cenową.Tak jak na przykład telefony komórkowe często są sprzedawane za złotówkę, dlatego, że no statystyki są lepsze znacznie, niż gdybyśmy, gdyby operatorzy tak naprawdę oferowali telefon za 2, 3 tys. i z góry kazali sobie za niego płacić.

    Oni tak naprawdę potem w abonamencie, nazwijmy siebie kolokwialnie, dobijają to, że za złotówkę nam sprzedali telefon, tak samo tutaj możesz zaproponować albo coś taniego bardzo, albo jakiś trial, wersję demo na początku.

    Pamiętaj, że rozwiązania, gdzie ktoś tam jeszcze nie ufa, jest tak naprawdę zimnym ruchem, jest osobą, która nie ma kontaktu z nami, powiązań, nie kojarzy nas, będzie miała ograniczone zaufanie. Najszybciej to zaufanie możemy zdobyć działając troszeczkę jak, osoba, która daje próbkę, a potem dopiero przychodzi z propozycją całości.

    I tak samo w fazie, kiedy na przykład wcelowujesz w grupę osób, które są na tych wyższych poziomach, czyli one są dopiero na Engagmencie, na edukacji, czyli tych grupach, gdzie dopiero się interesują, szukają jakiegoś rozwiązania.

    Jak znajdziesz po prostu osobę, która szuka jakichś konkretnych grafik, to możesz mu zamiast od razu oferty, zaproponować adekwatnie do tej fazy na przykład infografikę, albo zbiór dziesięciu najciekawszych, albo na szybko utworzyć coś takiego, albo warto po prostu zebrać te najczęściej powtarzające się i stworzyć u siebie na blogu taką listę i po prostu adekwatnie reagować tak, jak klienci będą szukali już w przyszłości, tylko po prostu inny link wklejać i im proponować.

  2. Natomiast druga wskazówka jest taka, również bardzo ważna, że staraj się również, jak już takiej osobie coś zaproponujesz, od razu dążyć do współpracy długofalowej.Czyli krótko mówiąc doprowadzić do sytuacji, gdzie jak dajesz takiej osobie próbkę, to następnie odezwać się za 48 godzina, 72 godziny po pierwsze z pytaniem, jak się podobało, czy to wszystko jest ok., czy to jest to, czego ta osoba szuka?A następnie od razu zaproponować tej osobie na przykład albo abonament, albo współpracę, albo kolejne zlecenia, albo kolejne krótko mówiąc rozwiązania. Oczywiście z tym trzeba ostrożnie, dlatego, żeby nie zostać wykorzystanym, dlatego, że niestety są osoby, które tylko i wyłącznie działają na tych darmowych lub półdarmowych kwestiach.

    Natomiast myślę, że jesteś osobą, która już działa w jakiejś branży to jesteś w stanie dość szybko wychwycić intencje przy współpracy.

    Polecam Ci abyś również zalogował się do panelu Akademii Ekspertów, do działu Instrukcje, to jest pamiętaj panel akademiaexpertow.pl dział Instrukcje krok po korku i żebyś wykonał Perfekcyjny klient twojego biznesu.

    To jest w szczególności ważne, dlatego że w pkt. 2 w kroku 2 masz do pobrania diagram, który pokazuje Tobie krok po kroku na co, na jakie fazy kluczowe jeszcze warto się reklamować.

    Czyli krotko mówiąc wypełniając poszczególne pola tego diagramu, zgodnie z tą instrukcją którą tutaj wymyśliłem, możesz wtedy dobierać, na przykład jak oferujesz oprogramowanie, konkretne frazy konkurencji, czyli masz tutaj tak naprawdę pełen przegląd od A do Z, z czego  mogliby Twoi klienci szukać w Internecie i te frazy w Brand24 możesz dodawać.

    To jest ciekawe, z tego co widzę, szczególnie się podobał ten diagram, dlatego, że sporo osób z niego skorzystało, wiele osób zachwalało, tak że w szczególności polecam Ci, żebyś również korzystał z tego diagramu jako pomocy do Brand24.

  3. Trzecia jeszcze bardzo ważna wskazówka, tak naprawdę to jest w sytuacji, kiedy będziesz wybierał słowa kluczowe, warto sobie otworzyć google, przed jeszcze wyborem i zobaczyć, co tak naprawdę ludzie wpisują, tak jak: Szukam grafika do ulotek; chociażby w ten sposób.To przejdź sobie po prostu te wpisy i zobacz jak są formułowane te frazy kluczowe. Szukam dobrego grafika ze Śląska. Szukam dobrego grafika z Warszawy. Szukam grafika do współpracy.Czyli będziesz miał gotowce tak naprawdę, które będziesz mógł wykorzystać, jak zobaczysz przede wszystkim wspólne frazy dla wielu, dla powtarzających się, to w tym wypadku należy takie frazy wprowadzić.

Ok. Mamy pierwsze dane. Musisz wiedzieć również, że Brand24 troszeczkę będzie Ci te dane zbierał. No to różnie trwa, w zależności od tego ile jest stron w szczególności, do przejrzenia, do przeanalizowania, my tutaj wprowadziliśmy kilkanaście słów kluczowych, w dodatku te dane prawdopodobnie nie były wcześniej wykorzystywane w takiej konfiguracji.

W związku tym, no troszeczkę to będzie trwało. Natomiast jakby pokazowo, żeby demonstracyjnie Ci pokazać, gdzie tutaj szukać tych informacji.

Po zalogowaniu się do panelu za jakiś czas, weź jeszcze pod uwagę, że tutaj Brand nam analizuje te dane nasze, będziesz miał wszystko pokazane w tej kolumnie właśnie, wyniki, wyniki tutaj, możesz sobie w raporcie PDF pobrać, natomiast najszybciej będzie przez stronę. Następnie możesz wybrać sobie konkretne miejsce, albo kliknąć po prostu wszystkie i wtedy on nam zbiera to, co udało mu się, czy pokazuje to, co udało mu się zebrać. I będziemy mieli konkretne wyniki.

Tu akurat mamy konkurencję. Ta konkurencja również będzie się nam pokazywała, natomiast oczywiście to co jest najważniejsze, to jest fakt, że będziesz mieć również wyniki konkretnych zapytań osób, o konkretne usługi. I to Ci polecam właśnie, żebyś sobie przeglądał, wchodził sobie w konkretne frazy, załóżmy, że mamy tutaj. No część nam się również pojawi z tych które my sobie znajdziemy. Teraz na szybko Ci pokażę, żeby zademonstrować jak to działa.

Czyli wchodzimy sobie na konkretną stronę. Na przykład weźmy sobie tutaj, współpraca z digartu. I widzimy zapytanie: Poszukuję grafika do stałej współpracy ze sklepem internetowym.

I tak naprawdę Twoim dalszym zadaniem jest pobrać adres e-mailowy tej osoby, bądź ewentualnie zarejestrować się na takim forum i napisać do niej wiadomość. Natomiast wiadomość będzie taka, jak w tym piątym bonusowym elemencie, czyli: Jak nawiązywać współpracę i jak nie zaspamować odbiorców.

Czyli jak podnieść skuteczność i co u mnie się w szczególności najlepiej sprawdza. Ja już częściowo Tobie wspomniałem, czyli z jednej strony, albo warto dać, krótko mówiąc adekwatny content, czyli możemy dać zamiast oferty element, który pokaże pewne rozwiązania. A potem się oderwać do tej osoby, po tym jak zbudowaliśmy relacje już choćby w minimalnym stopniu pozytywne, bo daliśmy jej pewne rozwiązanie, pewną wartość jej daliśmy.

Czyli krok jest bliżej tego rozwiązania. Natomiast druga opcja jest taka, że możemy, jak już ta osoba, widzimy, że jest bliżej fazy zakupowej, dać jej to, na co czeka, czyli cennik, albo nawiązać z nią kontakt telefoniczny.

I wtedy zaoferować usługę, najlepiej w moim przekonaniu to jest to, co się u mnie najlepiej sprawdza, w formie frontendowej, czyli trial, coś taniego, by potem już nawiązać współpracę długofalową, w normalnych stawkach.

Ta strategia pozwala Ci stosować wyższe stawki nawet niż konkurencja, dlatego, że ludzie, po prostu klienci, którzy się przekonają już raz do Ciebie, tak jak my chodzimy bardzo często do tego samego fryzjera, do tego samego warsztatu samochodowego i nawet jak gdzieś jest taniej o kilkanaście złotych, to i tak wracamy tam, gdzie coś znamy.

Tak że pierwszy etap to jest daj się poznać, daj się przyzwyczaić do siebie, a potem inkasuj normalne stawki, takie jak będziesz chciał. To jest moja sugestia.

Przejdźmy zatem do tego, jak nawiązywać relacje, jak nawiązywać współpracę nie spamując, czyli przechodzimy do tego punktu piątego bonusowego.

5. Jak nawiązywać współpracę z klientami (nie sprzedając)?

W ramach bonusu na punkcie piątym i ostatnim do tej prezentacji mam dla Ciebie bardzo ciekawą wskazówkę, czyli jak nawiązywać współpracę, czyli abyś nie wysyłał typowych ofert.

Najgorsza rzecz jaką można zrobić, to jest to, kiedy w momencie kiedy już będziesz mieć listę na przykład miejsc, w których klienci się pytają o konkretne Twoje, bądź podobne do Twoich usług, bądź produkty i po prostu na zasadzie kopiuj – wklej, kopiuj – wklej, żebyś im jakiegoś PDF-a wysyłał. To jest najsłabsza metoda.

Moim zdaniem to, co u mnie się najlepiej sprawdza, Tobie to serdecznie polecam, to jest to, żebyś starał się nie być sprzedawcą, ale dostarczycielem rozwiązania. Proponować współpracę, czyli naszym kluczem, właściwie tu Ci teraz podam formułę. Warto, żebyś sobie ją zapisał, ja ją mam zakodowaną  w głowie, ale Ty sobie ją zapisz najlepiej na kartce.

W momencie kiedy wiemy, że na przykład, na jakimś forum konkretnym, jakiejś grupie na Facebooku, ktoś szuka rozwiązania, szuka po prostu dobrego grafika, napisz do tej osoby. Po pierwsze: Witam serdecznie, z tej strony Jan Kowalski.

Czyli proste przywitanie. Dalej nawiąż, zrób taki pomost do tego: Zauważyłem, że szukasz dobrego grafika najlepiej w Warszawie albo szukasz dobrego grafika, który ma świetne prace. Robisz rozwiązanie, czyli w tym wypadku:

Świetnie się składa, dlatego że nasze prace powygrywały konkursy x, y, z. i akurat mamy wolny czas do tego, żeby podjąć się współpracy z nowym klientem. Czyli też musisz się  wypozycjonować. To jest takie mikrowypozycjonowanie.

Nie masz po prostu pokazać, że zrobimy dla Ciebie wszystko za pół ceny. Konkurencja jest słaba. Nie krytykuj konkurencji, bo na tym się najbardziej traci.

Następna rzecz: Jeżeli jesteś zainteresowany napisz, czego dokładnie szukasz, napisz dokładnie jakiego efektu się spodziewasz, co chcesz dokładnie osiągnąć, jak wygląda Twój projekt, opisz go w kilku słowach, a zobaczymy jak możemy wspólnie współpracować przy tym projekcie. Pozdrawiam. Do usłyszenia, Jan Kowalski.

To co możesz ewentualnie dodać, to na przykład, odpisz mi ze swoim numerem telefonu, oddzwonię i szybko ustalimy szczegóły podczas krótkiej niezobowiązującej rozmowy.

To jest już od razu, powiem Ci, taka mikstura kilkunastu słów, dlatego że, kilkunastu rozwiązań, które neutralizują obiekcje, bo klienci się w dużej części albo boją tego, że jak zadzwonią, bo będzie od razu jakaś sprzedaż, albo będą musieli, albo powstanie zobowiązanie, bo ktoś poświęca czas i automatycznie będzie musiał kupić.

Więc tutaj zwroty w rodzaju niezobowiązująca, krótka rozmowa, to jest kolejna rzecz, boją się, że stracą pół godziny, bądź godzinę gadania, więc tutaj w tym wypadku mówimy, że  w tym wypadku konkretnie jest to krótka rozmowa i Ty prosisz o telefon, czyli Ty oddzwaniasz.

Weź pod uwagę, że jak napiszesz swój numer telefonu i powiesz zadzwoń do mnie, to niewiele osób to zrobi, ale jak powiesz odpisz mi ze swoim numerem telefonu, a właśnie jeszcze najlepiej, kiedy poprosisz o opis krótki projektu, to małymi kroczkami ta osoba się angażuje i automatycznie łatwiej Ci będzie nawiązać z nią współpracę, w szczególności jeżeli Ciebie nie zna, i po prostu bez rekomendacji tutaj wchodzisz do takiego kontaktu.

A jeżeli masz tym bardziej rekomendację, czyli jesteś w stanie sprawdzić, że razem z tą osobą masz na Linkedin, albo na Facebooku wspólnych znajomych, to możesz oczywiście  o tym wspomnieć, dlatego, że to jest element, który bardzo skraca te relacje, przyspiesza i buduje ten kontakt i z pewnością będzie Ci dużo, dużo łatwiej.

Pamiętaj, żeby na końcu dać wezwanie do akcji, odpisz ze swoim numerem telefonu, a zadzwonię do Ciebie na krotką niezobowiązującą rozmowę, aby ustalić szybko szczegóły twego projektu. I tyle.

To wystarczy plus krótki opis czym się zajmujesz, no i najlepsze prace jeżeli możesz pokazać, w tym konkretnym przypadku grafikę, najlepsze prace, bądź kejsy z kampanii, jeżeli jesteś marketerem. To jak najbardziej Tobie się to przyda.

Na samo zakończenie polecam Tobie, żebyś sobie założył, bądź założyła konta na Brand24, a jeżeli chcesz więcej uzyskać informacji tego typu, chcesz więcej instrukcji otrzymać to zapraszam Ciebie do akademiiekspertów.pl, ponieważ tam mamy ponad 100 serii, czyli w sumie łącznie ponad 800 materiałów video, tego typu instrukcji nie tylko właśnie w social mediach,  ale w bardzo wielu innych aspektach w tym gotowe plany dla takiej firmy również, jak Twoja. Zapraszam serdecznie do Akademii Ekspertów oraz na Brad24.

 

Na samo zakończenie mam dla Ciebie BARDZO dobrą wiadomość. Już za kilka dni będę prowadził bezpłatne szkolenie przez Internet podczas którego omówię bardzo szczegółowo strategię pozwalającą zdobywać klientów na m.in. przy pomocy Brand24 przez Internet w ilościach masowych.  Poniższy wpis to „przedsmak” tego co ode mnie otrzymasz. Podczas spotkania, wejdziemy jeszcze głębiej w zaawansowane szczegóły.

Jeśli chcesz skorzystać z tego bezpłatnego szkolenia, zapisz się klikając w ten link

Porozmawiaj z nami:
+48 221004624