Wiedza, narzędzia, wsparcie dla przedsiębiorców i marketerów czytaj więcej

Top 10 najlepiej działających reklam na Facebooku

Top 10 najlepiej działających reklam na Facebooku

Od skuteczności Twojej reklamy na Facebooku, zależy ile będziesz mieć klientów w swoim biznesie. 

Im bardziej przyłożysz się do reklamy, tym mniej będzie Cię kosztowała, ponieważ tutaj działa prosta proporcja.

Im więcej ludzi klika w Twoją reklamę, im ta reklama wygląda bardziej zachęcająco, tym mniejszy ponosisz koszt za kliknięcie. Facebookowi zależy na tym, aby tworzone reklamy był lubiane przed odbiorców. O tym jak tworzyć takie reklamy jest ten artykuł. Zapraszam do lektury.


Zanim jednak przejdziesz do treści, proponuję zapisać się na najbliższą transmisję BEZPŁATNEGO SZKOLENIA PRZEZ INTERNET, na której ujawniam sekwencję 7 kroków, które wygenerowały sprzedaż na poziomie 72,9 mln złotych u moich klientów.


Co powoduje, że dana reklama jest najlepsza?

Najlepsza reklama to pojęcie względne bo, jej skuteczność zależy od tego do kogo jest kierowana. Inaczej na reklamę będą reagowały osoby, które już Cię znają, spotkały się z Tobą osobiście, czytały artykuły na Twoim blogu czy polubiły Twojego fanpage.

Zupełnie inaczej zachowają się osoby, które po raz pierwszy mają z Tobą styczność.

Dlatego do osób, które Cię nie znają, na początku powinieneś zaserwować reklamy, które będą dawały im konkretną wartość – najlepiej bezpłatną. Nie będą jeszcze sprzedawały, ale będą dawały konkretne rozwiązania.

To może być np. reklama skierowana na wpis na blogu. Gdy klient pozna Twój sposób myślenia, sprawdzi pewne rozwiązania, otrzyma wartościową wiedzę przechodzi np. na landing page, gdzie zostawia swój adres e-mail. Następnie otrzymuje poprzez autoresponder serię materiałów wideo, widzi w mailach różne treści edukacyjne i dopiero potem otrzymuje ofertę.

Taka forma reklamy świetne się sprawdzi, jeśli skierujesz ją do osób, z którymi zaczynasz budować relację. Natomiast niekoniecznie będzie ona skuteczna w grupie osób, które już sporo wiedzą na Twój temat, ponieważ oni oczekują już zupełnie czegoś innego.

Jak idealnie dobrać format reklamy do Twojej grupy docelowej?

Tak naprawdę, żeby skutecznie sprzedawać to wcale nie musimy użyć bloga czy landing page. Ponieważ cały powyższy schemat możemy powtórzyć za pomocą samego Facebooka. Im bardziej będziesz kierować adekwatny materiał do Twoich odbiorców, tym lepsze będą wskaźniki skuteczności reklamy. Przyjrzyjmy się poszczególnym rodzajom i celom kampanii.

Rodzaje reklam ze względu na cele.

Reklama może Cię wspierać na różnych etapach sprzedaży. W zależności od tego, na jakim etapie lejka sprzedażowego znajduje się dana grupa docelowa, musisz stosować adekwatny przekaz marketingowy. Obejrzyj poniższe wideo, na którym omawiam całą sekwencję. Pamiętaj, aby uruchomić pełny ekran.

Przejdźmy teraz przez te etapy:

  • Awareness/ Branding – to jest rodzaj reklamy, która buduje świadomość marki. Ona nie sprzedaje wprost, sprzedaje Twój wizerunek. Jak to działa?
    Np. widzisz reklamę gdzieś w sieci, nawet nie musisz jej czytać. Wystarczy, że Twoje oko zarejestruje obraz lub logo. Następnie idąc do sklepu i mając do wyboru markę “no name”, a produkt z logiem, które gdzieś już widziałeś, to podświadomie bardzo często wybierasz właśnie to drugie.
  • Rodzaj reklamy Fans gathering – służy do zbierania fanów, budowania społeczności wokół fanpage.
  • Lead Generation – z kolei ten rodzaj reklamy służy do budowania listy kontaktowej.
  • Promocja kontentu – służy do edukacji oraz promowania kontentu. Prowokuje osoby do komentowania, zaangażowania się pod postem, wywiązania się dyskusji na temat związany z Tobą i Twoją marką.
  • Sprzedaż – reklama typowo sprzedażowa – mówisz wprost kup teraz, kliknij link i dokonaj zakupu. Tylko do osób które przeszły cały lejek.
  • Reklama pobierz aplikację – żeby potem móc sprzedawać w aplikacji.
  • Sprzedaż eventu – konstrukcja reklamy podobnie jak w przypadku sprzedaż kontentu.
  • Re – engagement / re – marketing – łączy się poniekąd z promocją kontentu. Stosuj ten rodzaj reklamy, aby skierować ponownie osoby do lejka sprzedażowego.
  • Video Ads – reklamy, które mogą kierować na zapis na webinar i sprzedaż na nim. Krótkie dynamiczne wideo omawiające problem.
  • Długie posty – coś pomiędzy awareness, a edukacją. Dobry sposób, aby skierować na kolejny etap – np: wpis blogowy.
  • Krótka wyprzedaż – mówisz wprost, ile czasu zostało do końca promocji + kliknij link i dokonaj zakupu. Tylko do osób które przeszły cały lejek.
  • Pytania i prośby o opinie. Reklamę tego typu stosuj w przypadku brandingu i edukacji. Generuje zaangażowanie, lajki. To jest prosty sposób na skierowanie osób na drogi komercyjne. Łatwiej poprzez pytanie skłonić osobę do interakcji, a potem przekonwertować ją na leada.
  • Live pooling – głosowanie na żywo – trzeba, mówiąc kolokwialnie podpiąć się pod coś aktualnego na rynku, na coś co aktualnie przykuwa uwagę. Do zastosowania j.w.
  • Konkursowe – nagroda w zamian za np: udzielenie  odpowiedzi. Stosuj w przypadku awareness oraz lead generation.

Poniżej omówienie na wideo. Dasz radę oglądać i jednocześnie zastanawiać się, jak to można wykorzystać u Ciebie? Pamiętaj, aby uruchomić pełny ekran.

W jaki sposób odnajdywać zawsze aktualne najlepsze reklamy, aby się zainspirować?

Najprostszy sposób to zapytać wujka Google. Wpisz w wyszukiwarce: Best performing Facebook ads i dopisz bieżący rok. Dzięki temu zobaczysz strony, które publikują rezultaty badań, pokazują, które reklamy najlepiej konwertują w danym miesiącu czy branży. Możesz dodać branżę, w której działasz podczas wpisywania hasła np: Best performing Facebook ads in automotive 2017.

Chcesz jeszcze lepszych wskazówek? W ramach Akademii Ekspertów przygotowałem narzędzie – Skaner konkurencji. Wystarczy, że wpiszesz nazwę swojego największego konkurenta i po chwili, wiesz w jaki sposób się reklamuje. To świetne źródło inspiracji i wglądu w działania konkurencji.


Więcej bardzo szczegółowej wiedzy, o tym jak, tworzyć reklamy, które przyciągną rzesze nowych klientów dowiesz się na najbliższym, bezpłatnym szkoleniu przez Internet.

Porozmawiaj z nami:
+48 221004624