Paweł: Witam Was serdecznie, tym razem w Warszawie. Jesteśmy w warszawskiej Kinotece w Pałacu Kultury i Nauki. A wraz ze mną jest Wojtek Bizub. Witam Ciebie Wojtku.
Wojtek: Cześć Paweł.
Paweł: To, co będę chciał zrobić w tej krótkiej rozmowie, w tym krótkim video, to zapytać się Wojtka, czym się zajmuje, w jaki sposób u siebie wprowadza marketing? W jaki sposób Ty możesz zmodelować te działania, aby właśnie zwiększyć ilość klientów, zwiększyć ilość zamówień i zwiększyć liczbę osób w Twojej bazie adresowej. Myślę, że to będzie bardzo wartościowa rozmowa, tak że przechodzimy do pytań. Wojtku, powiedz komu pomagasz, w czym, od jakiego czasu?
Wojtek: Ja prowadzę agencję interaktywną i wraz z zespołem zajmuję się rozwijaniem i zwiększaniem sprzedaży w firmach, szczególnie w usługowych. Na co dzień zajmujemy się pozyskiwaniem danych kontaktowych do osób, które są zainteresowane zakupem, bądź też takie, które rozważają zakup, ale jeszcze potrzebują czasu. No i wtedy pracujemy nad tym, żeby ich skonwertować, czyli zamienić na klientów.
Paweł: Czyli branża usługowa, agencja reklamowa, pomagasz przedsiębiorcom po to, aby zwiększyli ilość klientów. Powiedz mi taką rzecz, pamiętam, że jesteś na dwóch programach ode mnie szkoleniowych i gdybyśmy mieli stworzyć taką linię czasu, czyli na początku tak, żeby nasz internauta, widz, który teraz ogląda, wiedział, jak to zmodelować. Na początku mamy zbieranie listy adresowej, potem mamy budowę relacji z tym i odbiorcami, a na końcu sprzedaż. To jak u Ciebie na początku wyglądał ten pierwszy etap budowy, pozyskiwania leadów, pozyskiwania osób zainteresowanych, a jak teraz wygląda?
Wojtek: Przede wszystkim zmieniłem podejście, co do segmentacji klientów. Z bardzo wąskiej grupy, nie tylko takie rozległe, które być może będą zainteresowane, natomiast precyzyjne, segmentacja klientów, tak, żeby dotrzeć do tych najbardziej wartościowych, to jest pierwszy krok. W drugim kroku nawiązywanie relacji na wielu polach, ja to nazywam bouncing, czyli z wielu stron atakujemy, tudzież docieramy do klienta z komunikatem i poprzez to, on ma taką większą skłonność do tego, żeby ostatecznie zamienił się na przelew…
Paweł: I osobę, która, czyli klienta na koniec. No tak, bo bouncing, czyli sytuacja, w której jeżeli zbyt często używamy jednej formy, tylko e-maila, bądź tylko materiałów na Facebook-u, albo na Youtube też, to się niestety zdarza, nasz widz się zgodzi, nudzi się to, w związku z tym, trzeba z kilku podejść to zrobić.
Wojtek: Przede wszystkim każdy z tych kanałów ma swoją specyficzną formę i specyficzną wersję, w której my możemy się z nimi skontaktować. Inaczej trochę się robi to za pomocą maili, inaczej na Facebook-u, inaczej to wygląda w AdWords-ach, inaczej jeżeli wykorzystamy sobie metody Marketing Automation i to wszystko tworzy taki efekt synergii, jeżeli z różnych źródeł jesteśmy w stanie do tego klienta dotrzeć z informacją, no to jak wiadomo, nie od razu rzuca się ktoś na zakup, dlatego te formy są po prostu skuteczne, które Ty proponujesz.
Paweł: Tak, jak mówisz. A powiedz, jakbyśmy teraz przeszli do tego drugiego etapu, czyli budowanie relacji, to co u Ciebie zadziałało najlepiej, co widzisz daje największy wzrost, jak byś mógł powiedzieć?
Wojtek: Przede wszystkim największy wzrost i takie coś, co jest w stanie wygenerować efekt, to jest dawanie czegoś za darmo, danie tego pierwszego segmentu, danie tej pierwszej rzeczy, która albo bardzo mocno obniża koszt zakupu, albo jest czymś zupełnie darmowym. Jeżeli coś takiego jesteśmy w stanie, jeżeli coś takiego proponuję klientom, moich klientów, no widzę, że to przynosi rezultat w postaci nowych osób, które są zainteresowane, nowych zamówień, no i też ich zadowolenia.
Paweł: Ale mówisz o dawaniu za darmo wiedzy, czy różnego rodzaju materiałów, w jakiej formie, video, czy na blogu jakieś wpisy to są?
Wojtek: Więc przykładem może tutaj być katalog, który został stworzony dla branży kuchennej, a więc zgodzisz się ze mną, że taka branża nietypowa, być może ktoś może powiedzieć, że nie da się sprzedawać przez Internet kuchni, natomiast tutaj bardzo mocno pomógł katalog, który pokazywał najnowsze rozwiązania branżowe. Z innej strony, zupełnie inna branża, myślę, że bliżej Twoich tutaj preferencji, to jest branża szkoleniowa, tutaj zastosowałem metody już bezpośrednio wzięte z Akademii, czyli na przykład serię materiałów video i dzięki temu zbieram ludzi zainteresowanych tematem na przykład szkoleń sprzedażowych. Zaczyna się od trzech materiałów video, webinarów. Znane, tak? [śmiech]
Paweł: I mamy ten ostatni etap, czyli sprzedaż, co tutaj widzisz, że jak już mamy osobę która jest, zna, ma więcej informacji na ten temat i potem w jaki sposób, nasz widz, który dzisiaj ogląda to video, w jaki sposób może zmodelować u siebie, co tutaj działa u Ciebie najlepiej, ta sprzedaż, kiedy już ta monetyzacja następuje?
Wojtek: Wydaje mi się, z moich doświadczeń, może tak powiem, najlepsze efekty przynosi kiedy jednak pozyskujemy dane od tej osoby, mamy do niej numer telefonu i w przypadku produktów, które są droższe niż 1000 złotych, finalizacja następuje telefonicznie. Czyli ja patrzę na to tak, że poniżej tysiąca osoby wpłacają, jest to przelew online, przez system automatycznej płatności, natomiast jeżeli już jest wyższa kwota lepiej skontaktować się z nim telefonicznie. Jak od strony konstrukcji oferty? Tu widzę, że najlepszy rezultat przynosi ograniczenie dostępności miejsc, czyli jesteśmy w stanie wyprodukować tyle i tyle, jesteśmy w stanie dostarczyć tyle i tyle danego produktu. No i pewne racjonalne oczywiście ograniczenia powodują to, że klienci są bardziej skłonni do tego, żeby zainwestować swoje pieniądze.
Paweł: Jak z Twojej perspektywy czasu widzisz ten wzrost, jeżeli możesz oczywiście, jak byś mógł się pochwalić jakimś wynikiem, ewentualnie czy widzisz tutaj wzrost i na jakim przełomie czasowym?
Wojtek: Wiedza, którą od Ciebie pozyskałem, może zacznę od swojej firmy, pozwoliła mi w ciągu 12 miesięcy rozwiną firmę o 700%, to jest myślę, dobry testimonial, jak dla Ciebie. Chodzi o to, że klienci dostrzegają to, że to co ja proponuję to nie są rozwiązania, a zrób mi to, zrób mi tamto, tylko ja przychodzę jak lekarz, z konkretnym rozwiązaniem, które jest inspirowane tym, czego Ty mnie nauczyłeś. To jest pierwszy punkt. Jeżeli chodzi o klientów to, taki przykład, który przychodzi mi mocno do głowy, to kiedy to przez cztery miesiące pracy nad restauracją, tutaj również system pozyskiwania danych, udało się o 300% zwiększyć obroty. No i teraz odstałem kolejne zlecenie od tego samego klienta, bo tak to się składa, że jedna osoba ma więcej firm.
Paweł: Bardzo fajny casy. Powiedz mi na samo zakończenie, gdzie nasz widz może coś więcej na Twój temat znaleźć, gdyby chciał Ci zlecić przygotowanie kampanii, pozyskanie klientów, to na jakiej stronie, artykuły jakieś?
Wojtek: Aktualnie prowadzę bloga, to jest wojciechbizub.pl, tam znajdą się materiały na mój temat, również dane kontaktowe. Z drugiej strony jest to strona Agencji Nord Digital i to jest strona norddigital.com i tam jak najbardziej zapraszam do kontaktu.
Paweł: Do Twojej bazy zostanie to wpisane. Na samo zakończenie właściwie taki najtrudniejszy element, dlatego że każdą z osób, z którą rozmawiam proszę żeby powiedziała w 20 sekund maksymalnie, coś prosto w oczy naszego internauty, od siebie, nie sugeruję odpowiedzi, nie sugeruję pytania, może być beztematyczne, bardziej mi chodzi, żebyś coś prosto od siebie powiedział do naszego widza.
Wojtek: W porządku. Ok. Więc Paweł Danielewski jest kojarzony z tym, że zapełnia sale kongresowe, zapewnia bilety na szkolenia, sprzedaje usługi w sposób bardzo nietypowy. A ja zwróciłem uwagę, jak z pewnością się zgodzisz ze mną, pokazałem, ja to wykorzystuję w branży restauracyjnej, hotelarskiej, w branży mebli kuchennych, w branży nawet przedszkolnej, mam wiele branż, które obsługuję i widzę, że sprawdzony schemat od Pawła działa w każdym z tych przypadków.
Paweł: Wojtku, dziękuje Ci serdecznie za rozmowę. Gratuluję wyników. A tym czasem wracamy do dalszej części programu.
Na samo zakończenie mam dla Ciebie dobrą wiadomość
Niebawem będę prowadził bezpłatne szkolenie przez Internet dla marketerów, sprzedawców, agencji reklamowych oraz osób, które działają na zlecenie.
Podczas tego spotkania przekażę Tobie jeszcze więcej szczegółów, a dokładnie planuję pokazać 5 dodatkowych studium przypadku kampanii klientów na wykorzystanie m.in. 4dniowej promocji w różnych branżach oraz dodatkowe 4 krytyczne wręcz zasady (których nie można złamać) przy wykonywaniu tego typu kampanii.
Bez względu czy się pojawisz bardzo Ciebie proszę, wykorzystaj to, przetestuj. Nie chcę od Ciebie “lajków”, sharów czy abyś cokolwiek kupował. Po prostu użyj tych gotowych maili, a wynik.. jak nie chcesz się nim dzielić zachowaj go dla siebie.