Ważna informacja zanim zaczniemy. Już za kilka dni będę prowadził bezpłatne szkolenie przez Internet podczas którego omówię bardzo szczegółowo strategię pozwalającą zdobywać klientów na ubezpieczenia przez Internet w ilościach masowych. Poniższy wpis to “przedsmak” tego co ode mnie otrzymasz. Podczas spotkania, wejdziemy jeszcze głębiej w zaawansowane szczegóły.
Jeśli chcesz skorzystać z tego bezpłatnego szkolenia, zapisz się klikając w ten link
3,2,1… zaczynamy!
Sprzedaż ubezpieczeń to nie łatwy kawałek chleba. Jeśli masz dość spotkań, telefonów lub zwyczajnie chcesz sprzedawać więcej (niekoniecznie wychodząc z biura lub domu) – jesteś w idealnym miejscu o idealnej porze ponieważ:
Z tego artykułu dowiesz się:
- Jak pozyskać tysiące odwiedzin dziennie na Twoje strony internetowe z serwisu Youtube
- Jak w krótkim czasie generować tysiące, wysoko jakościowych leadów (chętnych na zakup)
- Jaki stosować marketing produktów finansowych, ubezpieczeń, polis
- Jak bez większych nakładów stworzyć materiały, które będą przyciągały
- Poznasz praktyczne case study na przykładzie kampanii Katarzyny Bąk, która pokaże Ci jak przy pomocy Youtube sprzedaje polisy ubezpieczeniowe przez Internet.
Aby zaoszczędzić Twój musisz wiedzieć, że opisana tutaj metoda świetnie sprawdzi się pod warunkiem, że jesteś:
- Agentem ubezpieczeniowym
- Brokerem
- Multiagentem
- Przedstawicielem firmy ubezpieczeniowej
- Marketerem
- Jeśli szukasz nowych, ciekawych i sprawdzonych metod na pozyskanie klientów przez Internet
- Chcesz szybko pozyskać ruch i oglądalność strony
OK! Przejdźmy do rzeczy, na początek obejrzyj to krótkie wideo:
Powstaje zatem pytanie:
“Co dokładnie zrobiła Kasia, że dało jej to aż tak dobre wyniki?”
Krok 1 – Określ profil idealnego klienta
Twoim podstawowym zadaniem jest określenie kto dokładnie będzie Twoim klientem docelowym względem każdego z produktów. Podstawowym błędem, który wykonuje duża część przedsiębiorców i marketerów to próba sprzedaży “wszystkiego wszystkim”.
Jest to błąd!
Jeśli oferujesz tak jak Kasia różne produkty. Podziel je przede wszystkim na kategorie. Jeśli masz poniżej 10 produktów i usług, stwórz listę tego co oferujesz a następnie ustal profil idealnego klienta do każdej z tych usług (lub kategorii).
Na początek stwórz prostą tabelkę:
Nazwa produktu / usługi | Klient docelowy |
Ubezpieczenia komunikacyjne | |
Polisa na życie | |
Ubezpieczenie domu | |
Ubezpieczenie turystyczne |
Ponieważ klienci różnią się między sobą i zupełnie inne osoby są zainteresowane Ubezpieczeniem Turystycznym a inne nabywają Ubezpieczenie komunikacyjne (swoją drogą, jeśli wejdziemy głębiej, osoby, które nabywają AC na auta luksusowe są również inną grupą klientów niż ci nabywający samo OC w najtańszej opcji).
Twoim następnym krokiem jest ustalenie klientów docelowych. Możesz to zrobić oglądając poradnik na tej stronie, w którym szczegółowo omówiłem jak to zrobić. Kliknij w ten link aby obejrzeć wspomniany poradnik
Wypełnię teraz kolumnę na bazie przykładowych danych. Ty zrób to na bazie swojego doświadczenia i wspomnianego poradnika. Pamiętaj aby dobrać takich klientów, którzy dadzą Ci najwięcej zarobić jak i potencjał/prawdopodobieństwo zakupu z ich storny jest bardzo duże.
Nazwa produktu / usługi | Klient docelowy |
Ubezpieczenia komunikacyjne | mężczyzna, 30-40 lat |
Polisa na życie | mężczyzna, 40-50 |
Ubezpieczenie domu | mężczyzna/kobieta 30-50 |
Ubezpieczenie turystyczne | Mężczyzna 30-45 (podróżujący |
Sugeruję Ci abyś rozpoczał od jednego profilu/produktu a dopiero z czasem rozbudowywał tabelkę o kolejne.
Przechodzimy zatem do kroku 2 czyli
Krok 2 – ustal jaka treść zainteresuje Twoich odbiorców
Jeśli wykonałeś już krok 1 (a w szczególności diagram idealnego klienta), w tym kroku wystarczy dodać jeszcze jedną kolumnę od nazwie “Droga od A do Z” a nastepnie na zasadzie “kopiuj wklej” skopiować dane z diagramu.
Czym jest wspomniana droga od A do Z?
Każdy z nas przynajmniej kilka razy dziennie jest klientem. Jako klienci przebywamy drogą od A do Z. Czyli od pomysłu do zakupu.
Z pewnością świetnie zwizualizuje tę drogą poniższa, krótka prezentacja, którą wykonałem podczas jednego z naszych bezpłatnych szkoleń przez Internet
Najprościej zatem ujmując naszym zadaniem jest wypisanie absolutnie wszystkich pytań, wątpliwości, obiekcji, motywacji, obaw etc. przed zakupem
Czyli jeśli sprzedajemy ubezpieczenie turystyczne musimy wymienić wszystkie pytania naszej grupy docelowej, które towarzyszą na każdym etapie przed zakupem. Od pomysłu po zakup. Np.
Musisz wykazać się empatią. Wcielić się w swojego klienta i wymienić jak najwięcej pytań, które ma a których może szukać przed zakupem.
Alternatywnie możesz zadzwonić do klientów i zapytać o to. Będziesz miał najbardziej rzetelne dale zdobyte prosto u źródła.
W ten sposób uzupełnij pozostałe pola (pamiętaj aby pytania były adekwatne do grupy docelowej – również pod wzgledem wieku)
Krok 3 – Daj głodnemu to czego pragnie
Jeśli wiesz czego chcą Twoi przyszli klienci. Pozostaje Ci wykonać ostatnie działanie, które wykonała Kasia czyli – dostarczyć im to.
Najprościej będzie to zrobić tworząc serię krótkich materiałów wideo zatytułowanych zgodnie z pytaniami klientów.
W materiałach wideo udzielasz krótkich odpowiedzi tak jak na poniższym przykładzie:
2-3 minuty na każde wideo maksymalnie. Zrób takich filmów od 10 do 200.
Ok, możesz teraz powiedzieć …
“Ale zanim ja to zrobię minie 100 lat poza tym nie znam się na tym i nie lubię występować przed kamerą”
Po pierwsze nie 100 lat a jeden dzień bo jeśli dobrze policzysz 100 filmów x 3 minuty każdy to 300 minut czyli 5 godzin. Z przerwami w jeden dzień spokojnie się uwiniesz.
Co do występowania przed kamerą. Weź pod uwagę, że i tak już odpowiadasz na te pytania z tym, że 1 na 1 z klientem. W przypadku Youtube działa to jak całodoby, wykonujący za Ciebie pracę “robot”. Z tą różnicą, że obsługuje tysiące a nawet dziesiątki tysięcy pytań nawet jeśli śpisz.
Swoją drogą jeśli sprzedajesz jeszcze bardziej “powszechny” produkt, tych zapytań mogą być setki tysięcy a nawet miliony (na poniższym przykładzie 265 tys)
I na zakończenie. Ten artykuł jest więcej niż prawdopodobne, że przeczyta Twoja konkurencja. Pytanie czy zrobisz to przed nimi czy dasz się ubiec.
Krok 4 – Na końcu Wezwij do akcji
Ostatnim krokiem jest przeniesienie osoby z Youtuba do formularza. Musisz wiedzieć, że ludzie generalnie jeśli nie są prowadzi za rękę, w niewielkim procencie wykonają to o czym myślisz.
Oznacza to, że absolutnie każdy materiał MUSI mieć w ostatnich 5 sekundach, zaraz po Twojej odpowiedzi: wezwanie do wykonania akcji choćby w przykładowej postaci “Jeśli chcesz skorzystać ze wspomnianego ubezpieczenia – zadzwoń pod numer 1234567”
Alternatywnie możesz wskazać krótki adres Twojej strony gdzie klient wypełni formularz aplikacyjny do polisy.
Podsumujmy
Ustal na początek komu sprzedajesz, dalej co sprzedajesz, czego ta osoba chce i stwórz listę materiałów, które będą jak przyciągające magnesy.
Na samo zakończenie mam dla Ciebie dobrą wiadomość
Niebawem będę prowadził bezpłatne szkolenie przez Internet dla marketerów, sprzedawców, agencji reklamowych oraz osób, które działają na zlecenie.
Podczas tego spotkania przekażę Tobie jeszcze więcej szczegółów, a dokładnie planuję pokazać 5 dodatkowych studium przypadku kampanii klientów na wykorzystanie m.in. 4dniowej promocji w różnych branżach oraz dodatkowe 4 krytyczne wręcz zasady (których nie można złamać) przy wykonywaniu tego typu kampanii.
Bez względu czy się pojawisz bardzo Ciebie proszę, wykorzystaj to, przetestuj. Nie chcę od Ciebie “lajków”, sharów czy abyś cokolwiek kupował. Po prostu użyj tych gotowych maili, a wynik.. jak nie chcesz się nim dzielić zachowaj go dla siebie.